zondag 5 september 2010

Kamasutra, drugs en rock ‘n roll...(1)

Het is zondagochtend en voor het eerst voel ik me een beetje ziekjes. Ik heb barstende koppijn, ik ben misselijk en ik voel me een beetje draaierig. Ik weet exact hoe dat komt. Het verhaal begint op vrijdag avond...

27 augustus
Ik had van alles gepland voor dit weekend, zaterdag naar mamalapuram met Josefa en zondag naar de cinema met de Erasmusbende...maar daar is nu eens niets van in huis gekomen. In de plaats van al mijn plannen is het een van de meest intense weekends geworden die ik tot hiertoe beleefd heb. Vrijdag avond kreeg ik plots een telefoontje van Alicia, één van de I.I.T. studenten die aanwezig waren op het etentje van de vice-cancelor. Uiteraard niet uitgenodigd maar gecamoufleerd door de vele Erasmussers die aan Anna University studeren.
“Heb je zin om vanavond mee naar een jazzoptreden te gaan?” Jazz in Chennai..? Dus ik spring in een otto, pik haar op en samen gaan we naar Unwind, de Jazz keet van dienst. Het eerste groepje was echter heavy metal. Tobias ook iemand van IIT begon gelijk te headbangen wat aanstekelijk werkte want na een paar minuten stonden al die rare Europeanen te headbangen en na 5 minuten stonden ook al die rare Indiërs te headbangen. Het volgende groepje was een blues groepje, twee Indiërs bleven fanatiek headbangen en de liedjes gingen verdacht vaak over de Kamasutra. Dat boek dat in de boekenwinkel als enigste achter slot en grendel staat. Het derde en laatste bandje speelde grunch, Led Zeppelin en andere rock en was afkomstig van Banglore, een voor Tamil Naduers heidense onzedige plaats. In het algemeen waren de bandjes opvallend goed, echt klasse.
Na de optredens ben ik met de drie aanwezige IIT’ers (Alicia, Tobias(Zw) en Emanuelle (Fr) iets gaan drinken op de IIT campus. Ook Sid (van Siddharth) was meegekomen, iedereen dacht wel dat hij een kennis was van een ander, maar uiteindelijk bleek het dat hij niemand kende van voor het optreden en gewoon was meegekomen...erg vlotjes in de groep gemengd, toffe kerel.


28 augustus
Om 8 uur had ik afgesproken met Josefa, een Franse en lerares Frans... Oorspronkelijk zouden we een dagje naar Mamalapuram gaan, maar omdat ze ‘s avond andere verplichtingen had, hadden we dat plan naar volgende zaterdag verplaatst. In de plaats daarvan zijn we naar een echte Indische film gaan kijken. Onderweg en wachtend op Josefa had iemand me nog marihuana aangeboden, zomaar op straat... ille romba nandri (neen maar toch bedankt)
De film ging over een vriendengroepje van universitaire studenten, evenveel jongens als meisjes die uiteindelijk allemaal op elkaar verliefd worden en de jongens hebben af en toe af te rekenen met stoute andere jongens en dan waren er ook een paar kippen die ook voor mij onbegrijpelijk in het verhaal pasten en het was in het Tamil gemixt met Engels maar dat maakte allemaal niet uit, de plot was niet zo moeilijk te volgen (behalve dan dat met die kippen). De film eindigde met dat al de hoofdrolspelers een job vinden en dat ze allemaal trouwden... De film was een beetje kinderachtig, maar toch interessant want je leert veel over de aspiraties van de Indische jeugd In een westerse film zou het zelfde verhaal zich echter gegarandeerd afspelen in het middelbaar...
Het was middernacht wanneer Alicia weer belt om te vragen of ik zin heb om naar een feestje te gaan. Ik bedankt want ik ben moe, maar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten