dinsdag 10 augustus 2010

Ochtend rituelen

3 augustus


Nu al? stomme wekker! geweldige droom weeral aan diggelen, weer cornflakes met gedroogde bananen. Ik zal mij paraplu maar weer meenemen, komaan Ricardo, let’s go!
Weer 9 roepies voor de bus naar Chrompet en weer 100 mensen (van alle leeftijden) die de spoorweg oversteken en weer knookzichtbaarmagere mensen die zich weer al slapend met een, strak over hun hoofd getrokken, laken proberen te beschermen tegen de muggen. Het zijn ochtendtaferelen die beginnen te wennen, maar als ik er lang genoeg bij stil sta verbaast het me toch telkens weer dat België hier maar een paar duizend kilometer vandaan is.
Write down...daar gaan we weer... “The flexibility of a rectangular beam is appropriate....” Eerste les na mijn eerste test. Zullen we onze punten al krijgen? “neen deze professor is meestal nogal laat” weet Mohan mij te vertellen.
Na deze les wordt ik zoals gewoonlijk in het bureau van professor “Kumar sir” verwacht. Altijd leuk, goedlachse man en van daaruit ga ik gewoonlijk onder begeleiding van een assistent (die me telkens weer wat nieuwe woordjes Tamil bijleert) naar de windtunnels.
Kumar sir vraagt me of ik ideeën heb voor mijn thesis wat proeven te doen. Toevallig of niet heb ik gisteren gelezen over numerieke experimenten die best nog eens fysisch worden overgedaan ter verificatie...De professor luistert actief mee en zegt me dat we dit misschien kunnen publiceren...
In de namiddag lees ik nog iets over de lichtste autonoom fmav ooit gemaakt...0,39g ongeveer het gewicht van een druppel water en aangedreven door een elastiekje, indrukwekkend, puike prestatie mr Hiroto Tanaka en mr Isao Shimoyama...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten