donderdag 12 augustus 2010

Masala lemon juice

8 augustus
Gisteren kriebelde het al, maar vandaag ben ik heel de dag bezig geweest met eens goed na te denken over welke reizen ik, de komende vier maanden wil maken. Het zou zonde zijn om enkel in Chennai te blijven. (zo’n saaie stad :p) Binnenlandse vliegtuigtickets zijn redelijk goedkoop (100 euro Delhi en terug) maar eigenlijk ligt heel Zuid-Azie (Nepal, Thailand, Cambodia, China, Sri Lanka, Bangladesh...) op een steenworp van Chennai. Zelfs de oostkust van Afrika is hier niet zo ver van verwijderd... Ik zal keuzes moeten maken... De enigste limiterende factoren zijn: geld en tijd, want ik mag maar 25% van mijn lessen skippen. (Als het echt moet, kan er daar wel een mouw aan gepast worden denk ik.)
Het volgende staat vanaf nu op de kalender:
Na mijn tweede reeks testen zou ik graag gedurende de eerste 2 weken van september de cultuur in het noorden van India willen opsnuiven. (Delhi, Jaisalmer, Jaipur...) De laatste week van september kan ik 4 dagen met de trein en de boot naar Sri Lanka, daarvoor moet ik geen lessen skippen. De laatste drie weken van oktober zal ik waarschijnlijk meereizen met een groepsreis van Joker naar Nepal (Kathmandu, Langtang, Chitwan...) De tweede week van november 4 dagen naar het oosten van India (Kerala en Periyar National Park) met wat Erasmusvolk en tenslotte na mijn examens (eind november) de eerste 2 weken van december Thailand (jungle en eilanden) en eventueel Cambodia...
Maar eerst dus nog een maandje hard werken aan mijn thesis :)

7 augustus
Weer een dagje gethesist en gepaperd. Gepeperd was ook de “Masala lemon juice” die Conrad en Tomack hadden besteld in de pizzahut. (jawel zoals bij ons maar de pizza hawai is hier met kip)
Masala is een mengsel van kruiden dat ze hier op alle gerechten doen. Het is licht pikant en de smaak is met niets Belgisch te vergelijken. Ik denk zelfs met niets Europees, want ik ben de enige Europeaan die graag masala eet. Masala chips, masala rijst, masala koekjes, masala omelet, masala noodles, masala masala...het gaat er allemaal smakelijk in, maar masala lemon juice? Erger dan rioolwater! Conrad en Tomack bestelden verbijsterd en vol ongeloof meteen iets anders...
Naast ons bestelde een familie, het water al in de mond krijgend, een grote bokaal vol met...jawel...

6 augustus
Kurva! (een pools vloekwoord) zo warm, ik sta precies in brand... misschien heb ik te weinig gedronken, waardoor mijn lichaam de nodige koelvloeistof mankeert?...maar ik slaap gewoon verder... wat later als ik opsta besef ik dat mijn oorspronkelijke verklaring op niets slaat en zie ik dat de ventilatoren niet meer draaien en de lichten branden ook al niet... weer een elektriciteitspanne. Die duren gelukkig gewoonlijk maar een kwartiertje. doesn’t matter...
De foto toont de meest crowded straat in Chennai, ze ligt in T-Nagar en als je erdoor wordt gewandeld kan je zelfs je eigen voeten niet zien :)

5 augustus
Vandaag ben ik voor het eerst gaan voetballen. Samen met Matteo, Urbano en de universitaire ploeg, het was leuk want we bakten er allemaal even weinig van. Vandaag vooral gethesist en ook weer geschaakt met Juanma.
De foto toont een typisch beeld van een voetpad in Chennai. De vraag is "wat was er eerst?" Men zegt hier dat de stad niet gemaakt is voor mensen maar voor apen en auto's...

4 opmerkingen:

  1. Por favor my friend...
    Primo - My name is Tomek (not Tomack) short form of Tomasz.
    Secundo - I also like masala
    Tertio - You haven't even tried this exclusive masala lemonade from Pizza Hut, but I imagine the taste must be similar to taste of liquid that floats in Adyar Creek. I am definitely not going to order it another time.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tomack! gringo...

    My excuses for the Tomack thing, next time I'll write Tomek.
    You like masala?! you should tell Pablo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The short form of Tomasz is Tomek?

    it seems a lot shorter :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey pollas!! Don't forget that Masala rules here in India!! I'll try that juice next time, gang of sletjes!!

    BeantwoordenVerwijderen