zaterdag 6 november 2010

Van het dak op Kurinji naar het dakteras van een 5 sterren hotel...

5 november
Vandaag stond ik op het dak van Kurinji, blijkbaar de hoogste plaats op de campus en dus de beste plaats om naar het vuurwerk te kijken.
Nadien zijn we gaan eten op het balkon van een 5 sterren restaurant 20 verdiepen hoog... erg decadent, maar even duur als 2 keer naar de Alma gaan. Het is maar een keer in mijn leven Diwali... Het etentje had ik geregeld en uiteindelijk zaten we met zo’n 20 aan tafel. Omdat we net aankwamen nadat het geregend had en daardoor al de andere klanten naar binnen waren verhuisd, zaten we alleen op het teras.
Gedurende heel de tijd dat we daar gezeten en gegeten hebben knalde het vuurwerk niet boven maar rond en onder ons... onvergetelijke ervaring.

6 november
Plots stond Pablo hier deze ochtend terug voor de deur. Hij was eergisteren voor twee weken vertrokken om met zijn zus ongeveer dezelfde reis te maken die ik in Rajasthan heb gemaakt. Zijn zus was echter vergeten om een Visum aan te vragen...balen.
Vandaag heb ik niets boeiends te vertellen. Ik ben immers de hele dag bezig geweest met het schrijven van een artikel rond mijn Erasmus-uitwisseling voor de IrReƫel, het ledenblad van de Vlaamse Technische Kring. Op drie bladzijden mijn ervaring van de afgelopen 3 maanden beschrijven is moeilijker dan gedacht. Gelukkig heb ik een dagboek bijgehouden en kan ik hier en daar terugvallen op mijn blog.
Naast het schrijven van het artikel heb ik nog wat filmpjes bekeken op TED, waarvan ik het volgende wel erg interessant (en toepasselijk) vond: http://www.ted.com/talks/jessica_jackley_poverty_money_and_love.html Lees ook de kritische commentaren onder het filmpje.
Naast het schrijven van het artikel heb ik me ook bezig gehouden met de reisroutes aan te duiden op mijn kaart en het selecteren en uploaden van de foto’s die ik gedurende mijn verblijf in het Noorden van India en Nepal heb genomen. Je vindt ze terug onder “mijn foto’s” hier rechtsboven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten