donderdag 18 november 2010

België?



Vandaag ben ik weer heel de dag vlijtig bezig geweest met het uitschrijven van mijn laboverslagen, waardoor ik ondermeer en bijvoorbeeld ontdekt heb dat ik een talent heb voor het schetsen van windtunnels.
Mijn pauze bestaat gewoonlijk uit een wandelingetje op de campus. Na eerst een bezoekje te maken aan Gurunath's winkel, waar ik verliefd werd op de nieuwe kassierster, passeerde ik langs het international office. Daar schoof iemand (met een verdachte glimlach) me een magazine onder de neus. Titelend las ik “Anna university News Bulletin” Zeer geïnteresseerd sloeg ik blad na blad om, merkend dat de glimlach steeds groter werd, waardoor ik toch wel een beetje benieuwd werd...
en ja... Daar stond ik toch wel zeker (zie foto linksboven van de foto linksboven), mezelf voor te stellen, voor een aula (want dat klinkt beter dan lokaal) vol professoren. Naast mij zie je een glimlachende Vice-Chancellor en Baskarito.
Opvallend is ook dat diezelfde Vice-Chancellor op 5 van de 6 andere foto’s staat. Van de 52 foto’s in het magazine zijn er slechts 4 waar hij niet op staat...
Een paar dagen geleden vroeg Jo of ik een presentatie over België wou geven tijdens een les van één van haar collega’s. Uiteraard wilde ik dat. Maar nu ik bezig ben met het maken van de presentatie, vraag ik me toch af wat ik allemaal kan vertellen over België?
Voor Gian-Luca, die een presentatie over Italië gaat geven is het gemakkelijk. Met zijn eeuwenoud land, dat barst van geschiedkundige zottigheden, scheve torens, sportauto’s, maffiosi en noem maar op... Gelukkig focust hij nogal hard op pizza’s die uiteraard zwaar worden geowned door Belgisch bier zodat het toch geen al te grote afgang gaat worden voor België en mij....
Bier, frieten en chocolade... klinkt best wel graaf. Voorts heb je nog een paar Nobelprijswinnaars, Eddy Merckx, Rubens, Pater Damiaan, Adolph sax en Brussel, de Europese hoofdstad... en de ontdekker van de oerknal... maar wat kan ik nog over België vertellen, rekening houdend met een publiek dat 14 jaar oud is? Help?

3 opmerkingen:

  1. Fre, ik ben geil en wil dat je terugkomt uit india! zo snel mogelijk! mwah! Ik ben een kleine geile rosse :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vertel ze het feit dat de leider van wallonie een homo is! :)

    BeantwoordenVerwijderen