zaterdag 20 november 2010

Duiken en Jurassic Park


De kogel is door de kerk, ik ga toch naar Thailand. Meer zelfs... een paar dagen Bangkok, dan door reizen richting het zuiden, waar ik rond het eiland Ko Tao gedurende een week een duikcursus ga volgen, iets dat ik nog nooit gedaan heb.
Vervolgens reis ik nog verder naar het zuiden waar ik een aantal dagen in het Khao Sok National park ga rondtrekken dat wordt beschreven als het landschap van Jurassic Park.
Nadat ik de dinosaurus ben gaan uithangen reis ik met de trein nog verder naar het zuiden en zal ik de grens met Maleisiƫ oversteken waar ik, ondermeer Kuala Lumpur zal bezoeken en tenslotte neem ik weer een trein naar het zuiden en zal ik de grens oversteken naar Singapore dat er nog New Yorkerig uitziet dan New York.
Die treinen rijden trouwens ‘s nachts zodat ik goedkoop overnacht en geen kostbare tijd verlies.
Alhoewel ik schrik had om alleen te reizen denk ik niet dat ik veel alleen ga zijn met die week duiken en bovendien ga ik de vier nachten in Singapore proberen te couchsurfen.
Als einde van een Erasmus uitwisseling mag dat wel tellen!

Vandaag was weer een dag van leren en laboverslagen maken... maandag en dinsdag dan eindelijk, of toch zeer waarschijnlijk, mij examens en dan zal ik de rest van de week vrij hebben om afscheid te nemen van Chennai...

... op de “afscheid nemen van Chennai in stijl lijst” staan nog: de Royal Enfield fabriek bezoeken, een dag de stad intrekken voor foto's, kleren kopen, een klasfoto nemen (alhoewel dat verboden is en dus moeilijk wordt) en souvenirs kopen... iemand ideetjes?

2 opmerkingen:

  1. Normaal gezien is het verboden, waarom..? conservativiteit, maar voor deze student wilden ze graag een uitzondering op deze regel maken.

    BeantwoordenVerwijderen