woensdag 17 november 2010

Fameus Gesjareld

14, 15, 16 en 17 november
Zondag heb ik naast leren alleen mieren moeten verjagen uit mijn computer en een dode rat onder de wasmachine moeten wegvegen. Voor de rest weinig afleiding. Door de moesson was er immers geen internet en maar zelden elektriciteit.
Maandag ochtend, de dag voor mijn examen, krijg ik een telefoontje van Daniel, mijn klasgenoot. Hij stond te telefoneren vanuit de kelder van ons departement. Een kelder die er verdacht hard uitziet als een kelder. Niets, behalve een bureautje van een meter op een halve meter doet vermoeden dat dit wel eens het bureau van Arumugam Sir, onze professor van Aeroelasticity zou kunnen zijn.
“Frederico”
“Yes Gringo, how are you?”
“Not so good, something funny has happened”
“Tell me”
“I’m in the basement and the professor has just told me that our exam is not going to be tomorow...”
“?”
“It’s going to be next monday, the 22th. We will not have it together with our classmates...”
Fameus gesjareld(1) Ik was net klaar geraakt met het memoriseren en was er klaar voor. Meer zelfs ik was al in feeststemming omdat ik de verlof al voelde aankomen... Nog een weekje herhalen dus. Geef toe, het is toch wel een beetje vreemd dat wij ons examen niet samen krijgen met onze klasgenoten? Ik heb een vermoeden waarom. Iedereen, ook onze professor, weet dat iedereen “cheat” of ook “referenced”. Ik denk dat men zich daar een beetje voor schaamt en dat men niet wilt dat wij dat zien... Ik ben dan maar samen met Jo chocoladecake gaan eten en me gaan bezatten met Kingfishers(foto). Decompensatie heet het decadente excuus daarvoor.
Dinsdag werkte het internet terug en ontdekte ik dat, als je vanaf nu Kip Madras Googled, je mijn deze blog als eerste ziet verschijnen. Eat that www.mijnreceptenboek.nl ! Gezien dat “capitalism a love story”, één van de films van Michael Moore, een aanrader is.
Vandaag kreeg ik een mailtje van de persoon waarmee ik normaal gezien naar Thailand zou gaan om te vertellen dat ze niet mee gaat. Je moet maar durven, minder dan twee weken voor vertrek afzeggen. Fameus Gesjareld. Mijn tickets zijn al geboekt en ik weet nu even niet goed wat doen. Alleen gaan, niet gaan, misschien zijn er nog anderen Erasmussers die mee willen? Misschien niet zo lang gaan?

3 opmerkingen:

  1. Gaan! Thailand is echt de moeite!
    Veel succes met dat examen ;-)
    xx Herlien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thailand is een land waar je naar het schijn heel gemakkelijk alleen kan reizen en mensen ontmoeten. Gaan zou ik dus zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen