dinsdag 13 juli 2010

Kip Madras?


Welkom! Hoe is het toch zover kunnen komen dat ik het laatste jaar van mijn studies aanvang op enkele duizenden kilometers van mijn Alma Mater? Wel er bestaat zoiets als Erasmus Mundus, een uitwisselingsprogramma tussen verschillende universiteiten over heel de wereld. In de praktijk komt het hier op neer: applicatie, paspoort, visum, inentingen, learning agreement, rugzak, afscheid nemen en het vliegtuig op.
Mijn blog kreeg de naam "Kip Madras" omdat Chennai vreemd genoeg bij weinigen een belletje doet rinkelen, omdat Chennai vroeger Madras werd genoemd, omdat Madras wel bij velen een belletje doet rinkelen en omdat ik vaak de opmerking heb gekregen "ah van dat recept, kip madras"
Meer weetjes over Chennai of over mijn gast universiteit "Anna university" vind je terug via de links hier rechtsboven (die ik, alles op zijn tijd, constant zal updaten), je kan natuurlijk ook altijd eens een wikipediatje doen.
Tenslotte wil ik nog enkele mensen bedanken die mij geholpen hebben met mijn deportatie naar Chennai. In de eerste plaats denk ik dan aan Vicky Wandels van international office, die zowat alles voor mij geregeld heeft, zonder haar zou ik nu niet in India zitten. Maar ook vele nandri's (Tamilsche danku's) aan iedereen die mij geholpen heeft met het realiseren van dit avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten