donderdag 15 juli 2010

15 juli: villa's en favela's


Samen met Monica en Monthé door één van de favelas gestapt. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Je vindt de foto's terug onder de fotopagina.
Het verschil tussen rijk en arm hier is zo groot maar zo verweven. Aan de ene kant van de straat kunnen grote villa's staan, elk met een eigen bewaker (of team van bewakers) en aan de andere kant van de straat is er een sloppenwijk of favela.
Heb ook een gesprek gehad met Sugantan, de bewaker van het guest-hostel waar ik mijn eerste nachten verbleef. Een zeer vriendelijk man, spreekt goed Engels en een kort babbeltje met hem duurt gemakkelijk meteen een half uur. Ik vroeg hem hoeveel hij verdiende. Na wat aarzelen zegt hij 4500 roepies per maand. Dat is 150 roepies per dag. Een fles water kost hier 15 roepies. Sugantan werkt 12 uur per dag.
Pas nu voor het eerst Indisch gegeten in de "kanteen" de lokale Alma. Ik moest, zoals hier de gewoonte is, eten met mijn handen. Niet gemakkelijk want je mag enkel eten met je rechter hand en het was een soort chilli con carné met een pannekoek, erg pikant, maar ik heb ervan genoten.

2 opmerkingen:

  1. Hej neef!
    Waanzig geweldig, die foto's!
    Merci om ze te posten xx

    Veel plezier eh.
    En waarom mag je alleen met je rechterhand eten? :/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. omdat je met je andere hand andere dingen doet... :)

    BeantwoordenVerwijderen